HW – czas podsumowań cz.

Na forum Qfantu uczestnicy Horyzontów Wyobraźni domagają się kilku słów dotyczących nadesłanych przez nich tekstów. Osobiście wiele nie mogę o nich powiedzieć zwłaszcza, że miałem przyjemność czytać jedynie opowiadania z finałowej dwudziestki. Jednak postanowiłem się skłonić do ich próśb. Zapewne gdybym tego nie zrobił doszłoby do gróźb, a tego bym nie chciał. Ograniczę się więc jedynie do finałowej dwudziestki.
Zacznę od opowiadania, które było od początku moim faworytem i bez chwili wahania postanowiłem dać autorowi swoją nagrodę specjalną. „Mam obsesję na punkcie Pana X” od razu przypadło mi do gustu, miało w sobie coś co sprawia, że jeszcze bardziej lubię robić to co robię. Tomasz Przewoźnika obserwuję już od dłuższego czasu, od chwili gdy pojawił się na Weryfikatorium gdzie doszło między nami do kilku spięć. Jednak już wtedy widziałem, że potrafi pisać i warto mu się przyglądać, co udowadniał każdym nowym tekstem. Choć przyznam szczerze, że opowiadanie „Modlitwa” opublikowane w Qfancie było jednym z tych, które najmniej przypadło mi do gustu z jego twórczości. Tomek zdołał zrobić coś co udaje się niewielu na początku – wypracować swój styl, dzięki czemu czytelnik może go rozpoznać nawet po kilku linijkach tekstu. Sam po przeczytaniu „Pana X” zastanawiałem się przez chwilę czy to przypadkiem nie Tomek. Muszę się jednak zgodzić z Andrzejem Pilipiukiem, który napisał o opowiadaniu, że trzeba podkręcić końcówkę gdyż puenta jest nieco za słaba. Zastanawia mnie jednak jak Tomek zdołał przetransportować nagrody jakie otrzymał i czy rzucał wyzwiska w stronę nieba, że pokarało go darem rozpalania wyobraźni.
Drugim opowiadaniem, które bardzo mi się spodobało i pod względem warsztatowym i pod względem konstrukcji było opowiadanie „Pamiętaj o przyszłości” autorstwa Łukasza Sawczaka. Bardzo przyjemnie się je czytało, choć widać pewne niedociągnięcia, które warto poprawić. Zdecydowanie fabuła i sposób prowadzenia czytelnika przez nią udały się autorowi. Moje gratulacje. Teraz wystarczy napisać kilka tekstów na tym samym poziomie i zdobywać czasopisma, a później wydawnictwa. Na pewno autor może liczyć na wsparcie Qfantu. Wydaje mi się, że gdyby autor zgrał się z jakimś dobrym grafikiem to wyszłyby świetne ilustracje do opowiadania, gdyż wszystko jest naprawdę fajnie opisane.

c.d.n.

Zdjęcia pochodzą ze strony http://www.jansiwmir.com/aktualia.htm  Na którą gorąco zapraszam! 

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

